HuaHin.dk

Alt om rejser til Hua Hin ! Seværdigheder - Udflugter - Strande - Hoteller - Restauranter - Shopping - Natteliv - Fotos & Videoer !
Buddha solopgang
Wisakha Bucha Day
Wisaka Bucha Day
Wisakha Bucha Day er vel nok den aller-vigtigste buddhistiske helligdag i Thailand, og formentlig også i resten af verden..

Wisakha Bucha Day benævnes som oftest som værende markeringen af
Buddhas fødsel/fødselsdag, men ud over det, så markerer dagens fejring i alt tre af de vigtigste hændelser i Buddhas liv.
For det første Buddha´s fødsel dernæst Åbenbaringen, som Buddha modtog som 35 årig, mens han sad under Bodhi træet og sidst men ikke mindst Nibbana - Buddha´s død for omkring 2550 år siden.

Se også: Makha Bucha Day: den “anden vigtigste” buddhistiske helligdag i Thailand.
Wisaka Bucha fejringen
På mange måder minder den ceremonielle fejring af Wisakha Buchas Day om en anden af de aller vigtigste buddhistiske helligdage, nemlig Makha Bucha Day.

Hvis du er så heldig at være i Thailand ifbm. Wisakha Bucha dag så læg mærke til:

1. Thaierne der fra morgenstunden giver donationer i form af mad eller penge til de lokale munke der går deres morgentur.
Hvis du er på et ferieresort som Hua Hin, Phuket eller Pattaya så prøv at stå op kl. 06.00 og gå ned på stranden :-)

2. Fang tam - thaierne der besøger templerne for at lytte til Dharma prædikerne.
Som turist kan du sagtens tage hen til det lokale tempel og følge med i dagens begivenheder.
3. Thaierne der sætter fugle fri fra bur, som et symbol på at komme af med dårlig karma..
Som turist i Thailand vil du måske blive tilbudt at tage del i denne handling ved at sætte fugle fri mod et mindre beløb på eks. 20-40 thb.

Som ved Makha Bucha så er der om aftenen ved templerne en særligt speciel ceremoni hvor de fremmødte går tre gange rundt om templet med starinlys i hånden mens der messes fra den lokale “over-munk”…en virkelig smuk oplevelse - prøv det !
Besøg Hua Hins største vandland !
Hua Hin - Wisaka Bucha Day

Din annonce her på HuaHin.dk ?